piątek, 13 września 2013

Geteborg...

Post na temat Geteborga powstawał równie długo, co plan jego zwiedzania. Przed naszym wyjazdem postanowiłem spisać listę miejsc, które powinniśmy odwiedzić. Zacząłem od Ystad i wszystko szło bardzo gładko i szybko do momentu Geteborga. Jakoś nie mogłem znaleźć motywacji, aby "opracować" to miejsce. Sam nie wiem dlaczego, jednak absolutnie nie mogłem tego przeskoczyć. W pewnym momencie chciałem nawet zrezygnować i ominąć to miasto ;p Jak teraz oglądam zdjęcia z Geteborga stwierdzam, że to nastawienie trochę znajduje odbicie w zdjęciach, których nie ma aż tak wielu. A szkoda, bo Geteborg, zasługuje na więcej uwagi :) 

Ogólnie Geteborg wywarł na nas bardzo pozytywne wrażenie. Masa tu zieleni, kwiatów no i rowerów, które mają pierwszeństwo przed wszystkimi innymi pojazdami oraz pieszymi.


Ciekawe kamienice można spotkać praktycznie na każdym kroku.


Geteborg posiada najdłuższą sieć tramwajową w Skandynawii (190km). Wśród wielu nowoczesnych składów możemy również znaleźć kilka zabytkowych egzemplarzy regularnie kursujących na poszczególnych odcinkach


Na  Götaplatsen znajduje się jeden z symboli Geteborga - odsłonięta w 1931 roku Statua Posejdona.


 Podróżując po Szwecji korzystaliśmy gównie z nawigacji, jednak zwiedzając poszczególne miasta, mapa okazywała się niezbędna :)


Szwędając się po wąskich uliczkach, w końcu wspięliśmy się na wzgórze Risåsberget, gdzie znajduje się XVII-wieczna twierdza. Ze wzgórza rozciąga się niesamowity widok na cały Geteborg. Zdecydowanie warto tam wejść i chwilę nacieszyć oczy.

Kanelbullar to kolejny symbol Szwecji. Jest to cynamonowa bułeczka (ciastko), która najczęściej służy jako przekąska w czasie tzw. fiki (przerwy na kawę). Jako pożeracz wszystkiego co słodkie, nie mogłem sobie odmówić tej przyjemności i nie spróbować tego cuda. Kupiliśmy wielkie ciacho i jedliśmy je kolejne 3 dni ;p Nie tylko ze względu na rozmiar, ale także ze względu niesamowitej ilości cynamonu wciśniętej w jedno ciastko ;p


Photos by Zuza
i ja :)

8 komentarzy:

  1. Super, tylko ta statuŁŁŁa ---> statua

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widać, że chociaż ktoś czyta te posty :) Czekałem, aż ktoś to zauważy :D Sprawdzałem Was ;p

      A tak poważnie to karny kopniak się należy dla mnie :D Dzięki za czujność :)

      Usuń
  2. Great photos. love your gladiator sandals and yellow chinos. great look for both outfits.
    http://the7sings.blogspot.co.uk

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetne zdjęcia! Piękne miejsca;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piękne, ale niedostatecznie zwiedzone :) Będzie trzeba tam wrócić :)

      Usuń
  4. WOW śliczny blog <3 bardzo mi się podoba ;)
    będę czytać <3

    OdpowiedzUsuń
  5. Really nice photos!

    http://isthetimetostyle.blogspot.com.es/

    OdpowiedzUsuń